Aggreko vinner pris European Rental Company of the Year

Aggreko Vinner årets "European Rental Company" Pris

Aggreko, verdensledende innen utleie av strøm og temperaturkontroll systemer, har vunnet prisen som Årets Utleieselskap – European Rental Company of the Year.  Prisen ble utdelt ved the European Rental Association`s (ERA) årlige konferanse. Prisen gjelder for bedrifter med 10 eller flere depoter.

Dommerene berømmet Aggreko for vedvarende suksess i en utfordrende  bransje.  “Prisen går til Aggreko for vellykket gjennomføring i løpet av et år der forhandlingsgrunnlagene har vært utfordrende. Ved å samtidig utvikle seg og vokse i Europa og vinne flere prestisjefylte utleiavtaler som blant annet Euro 2008 tournament, har firmaet fortsatt å vokse internasjonalt og styrket sin posisjon som verdensledende av utleiestrøm og temperaturkontroll.”

Hendrik Jan Molenaar, Director of Business Development, og Nicolas Jung, Sales and Marketing Manager Continental Europe, mottok prisen på vegne av Aggreko Plc. “

I 2008, da andre utleiefirmaer strevde med å tilpasse seg endringene i et utfordrende marked, fortsatte Aggreko å vokse, øke profitten og spre sitt navn globalt. Aggreko vinner mange store strøm og temperaturkontroll kontrakter i løpet av året, inkludert OL i Beijing (140 MW med strøm), EM i fotball, og det Amerikanske SuperBowl.

I løpet av året inngikk Aggreko UK også kontrakt med 2010 Vancouver Vinter OL, og betjener nå området hvor 2012 London Olympic Games skal være. På tross av tilbakegang Aggreko's 2008 omsetning i Europa økte med 11 per cent og handleprofitten opp med 20 per cent. Firmaet fortsatte å investere til både utstyrsparken samt fabrikkanleggene. Flåte investeringene i 2008 var £260 millioner pund og firmaet annonserte i oktober at de vil investere £20 millioner pund i et nytt generator produksjonsanlegg i Scotland nær hovedkontoret i Glasgow.

Leie Forespørsel