Aggreko gir strøm til OL i Vancouver 2010

VANCOUVER (12.mai, 2008) – Vancouver organisasjons komite for 2010, OL og paraolympiske vinter leker (VANOC) ønsket Aggreko, verdens ledende leverandør av midlertidige strøm og temperaturkontroll løsninger, velkommen som en av de offisielle hovedleverandørene.

Aggreko skal forsyne Vancouver 2010 med utstyr for midlertidig strøm og temperaturkontroll løsninger til alle arenaer gjennom lekene. Dette gjelder BC Place Stadium ved åpningsseremonien og avslutningsseremonien. Ulike festplasser, det internasjonale Broadcast senteret, the Whistler Broadcast og presse senter, den olympiske og paraolympiske byen i Vancouver og Whistler, samt alle konkurranse arenaer.

”For å kunne gjennomføre en vellykket vinter OL 2010,  kreves det enorme krefter bak scenen samt utstyr til midlertidig strøm og temperaturkontroll. Aggrekos erfaringer med å forsyne tidligere OL, samt andre store arrangementer, kan vi ikke tenke oss et bedre firma til å hjelpe oss med å gjennomføre et skreddersydd arrangement som vil inspirere vår nasjon og et globalt tv-publikum på tre billioner,” sier Dave Cobb, VANOC executive vice president, Omsetning, Markedsføring og Kommunikasjon.

For å sikre strøm og temperaturkontroll ved alle alle arenaer og spillesteder ved OL Vancouver 2010, vil Aggreko forsyne og vedlikeholde et estimat på:

• Minimum 34 megawatt generatorer og strøm distrubisjon
  • 31 megawatt med elektrisk varme
  • 750 distribusjons paneler
  • 250 miles med kabler
  • Et crew på ca 100 dedikerte Aggreko ansatte, hvorav ca 20 av disse vil bli rekruttert lokalt for installasjon og styring av utstyret

”Aggreko har en solid historie samarbeid med de olympiske leker, inkludert et vellykket Atlanta 1996 sommer leker og Salt Lake City 2002 vinter leker. Vi er nå igang med installasjon og planlegging av midlertidig strøm infrastruktur ved de olympiske leker i Beijing 2008,” sier George Walker, Aggreko`s president i Nord Amerika. ” Vårt erfaringsrike team jobber nå med organisasjons komiteen og andre leverandører  for å utarbeide en fantastisk plan som vil sikre uforstyrret strøm, komfort og sikkerhet for vinterlekene 2010, broadcastingen og tilhørende eventer.”

Aggrekos ekspert team vil sette i gang den store prossesen med å installere det komplekse utvalget av midlertidig strøm og temperaturkontroll utstyr i september 2009. Demonteringen er forventet å ta ytterligere to måneder etter avslutningssermonien i Vancouver 2010 paraolympiske vinterleker.

Aggreko har soliderfaring med å levere strøm og tempraturkontroll til høy-profilerte event, som president innvielsen, US Open, The Super Bowl, The Ryder Cup, konserter og festivaler.

Om Aggreko

Aggreko plc er verdensledende innen utleie av systemer for strøm og temperaturkontroll . Vi hjelper selskaper med å øke fortjenesten gjennom å skape muligheter, løse problemer og redusere risiko ved hjelp av det unike nettverket vårt av kontorer, utstyr og tekniske tjenester over hele verden.

Med 100 kontorer i 28 land kan vi tilby tjenester 24 timer i døgnet året rundt til selskaper i en lang rekke bransjer.  Aggreko er stolt over å vekke tillit hos kundene sine over hele verden.

Om VANOC

VANOC er ansvarlig for planlegging, organisering, finansiering og gjennomføring av de  XX1 Olympiske vinterleker og de X paraolympiske vinterleker i 2010.

VANOC`s markeds program fokuserer på gjensidige samarbeidspartnere med like verdier som genererer tilstrekkelig med  inntekter for å gjennomføre et vellykket vinterlek arrangement i 2010, samt en støtte til idretten. VANOC`s verdensomfattende samarbeidspartnere er Coca-Cola, Atos Origin, GE, McDonalds, Omega, Panasonic, Samsung og Visa. De nasjonale samarbeidspartnerene er Bell Canada, Hbc, RBC Financial Group, GM Canada, Petro-Canada og RONA.

VANOC`s offisielle sponsorer er Aggreko, Air Canada, BC Hydro, the British Columbia Lottery Corporation, Canadian Pacific, the Insurance Corporation of British Columbia, Jet Set Sports, Ricoh Canada Inc., the Royal Canadian Mint og Teck Cominco Limited.

VANOC’s offisielle leverandører er  3M, Aggreko, Aquilini Investment Group, Birks, Britco, Canwest Publishing Inc., Dow Canada, EPCOR, The Globe and Mail, Haworth Canada, Millennium Development Corporation, Nortel, Purolator, Saputo, Sun Microsystems of Canada, Tickets.com, TransCanada, Vancouver Airport Authority, Vincor Canada, Weston Bakeries and Workopolis.

Media Kontakter:

Simon Lyons